Ajax Experience gaat de boeken in als een uitermate verliesgevende flop. In het jaarverslag van de club staat vermeld dat het totale negatieve exploitatiesaldo van het museum zo’n 9,6 miljoen euro bedraagt. Het initiatief van voormalig commercieel directeur Henri van der Aat bestond pas sinds september 2011, maar kon de verwachtingen nimmer waarmaken. Sinds augustus 2013 is het niet meer in gebruik.

Het gloednieuwe museum, gevestigd aan het Rembrandtplein, trok amper bezoekers. Interim-directeur Martin Sturkenboom liet van der Aat zich al zeer intensief richten op zijn geesteskindje, maar ondanks vele reclamecampagnes mocht het niet baten. Ook voor de huidige directie bleef het een uitdaging om een oplossing voor Ajax Experience bedenken. Een deel van de korte termijnbonus van Michael Kinsbergen had betrekking op doelstellingen omtrent de verliesgevende post op de balans.

Een aantal huurtermijnen van het dure pand aan het Rembrandtplein resten nu nog, waar ook de Ajax Fanshop in gevestigd zit tot februari 2014. Ajax is nu nog steeds op zoek naar een geschikte plek waar prijzen en andere historische voorwerpen uit de clubgeschiedenis tentoongesteld kunnen worden aan het publiek.